Samenwerkingspartners

  • Instituut voor natuureducatie en duurzaamheid (IVN)
  • Stichting Actief Ouderschap
  • Stichting Pedagogisch Onderwijs Groningen

Opdrachtgevers

  • Praktijkonderwijs De Bolster
  • Gemeente Achtkarspelen
  • Schoolbestuur Lauwers & Eems
  • Dr. Nassau College
  • Ontwikkelcentrum
  • OSG Piter Jelles
  • PrO Assen
  • Roelof van Echten College
  • Het Stedelijk Lyceum Enschede
  • Veluwse Onderwijsgroep
  • OSG Sevenwolden
  • IVN
  • Stichting Actief Ouderschap
  • Stichting Openbaar Onderwijs Marenland
  • VCPO Noord-Groningen
  • Stichting Palludara
  • CSG Het Noordik
  • CONOD

De digitale les: spook of droombeeld?

Onderzoek naar de effectiviteit van educatieve software

Digitale-lesjanuari 2001
in eigen beheer
48 pagina's

Beschrijving

Wat brengt de digitalisering in het onderwijs teweeg? In het bedrijfsleven is telewerken in opkomst. Is het onderwijs straks in de ban van telescholieren? Met educatieve software is de digitale les binnen handbereik. Zien docenten, leerlingen en uitgevers dit als een spook- of droombeeld?

In deze publicatie leest u hun antwoorden. BOP onderzoek en communicatie vroeg 240 docenten en 1.130 leerlingen naar de toegevoegde waarde van software voor het onderwijs. De toepassing van educatieve software lijkt in een impasse te verkeren, zo luidt een van de meest opvallende conclusies. Volgens de onderzoekers zou de overheid het initiatief moeten nemen om de impasse te doorbreken.

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.